اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

کوتاه درباره نمایش «کو رای مو؟» | زبان هنر را دست کم نگیریم

  • کد خبر: ۲۱۴۵۰۷
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کوتاه درباره نمایش «کو رای مو؟» | زبان هنر را دست کم نگیریم
کارگردان نمایش «کو رأی مو؟» گفت: نمایش «کو رأی مو؟» با این هدف تولید و اجرا شده است که با زبان هنر و به صورت غیرمستقیم، میزان مشارکت در انتخابات را افزایش دهد.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز؛ نمایش «کو رأی مو؟» که این روز‌ها در مشهد درحال اجراست، کاری کمدی به نویسندگی عباس جانفدا و کارگردانی محمدطه اربابی و بازی گردانی وحید ممیزی است که پنجاه نفر از بازیگران جوان تئاتر مشهد در آن نقش آفرینی می‌کنند و به لهجه مشهدی صحنه‌هایی زیبا و دیدنی رقم می‌زنند. اجرای این نمایش کمدی تا ۱۱اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد، سالن خلیج فارس ادامه خواهد یافت.

استفاده از ظرفیت هنرمندان برای مشارکت در انتخابات

محمدطه اربابی، کارگردان نمایش «کو رأی مو؟»، در حاشیه اجرای آن به خبرنگار شهرآرا گفت: نمایش «کو رأی مو؟» با این هدف تولید و اجرا شده است که با زبان هنر و به صورت غیرمستقیم، میزان مشارکت در انتخابات را افزایش دهد و می‌خواهد بگوید هرجایی که انتخاب صورت بگیرد، بی نظمی به وجود نمی‌آید و لازم است که این کار اتفاق بیفتد.

وی افزود: موضوع نمایش در یک دانشگاه می‌گذرد که هرج ومرج‌ها و بی نظمی‌هایی وجود دارد و همه تلاش می‌کنند این مسائل را روبه راه و نظم و ترتیبی ایجاد کنند. باید انتخاباتی در دانشگاه برگزار شود تا اعضای شورای صنفی انتخاب شوند و به مسائل خوابگاه، سلف و... بپردازند. هر شخصی برای خودش تبلیغ می‌کند و در تلاش است رأی بیاورد.

یک کمدی عاشقانه با رنگ وبوی انتخابات

وحید ممیزی، بازی گردان این نمایش که حدود سه دهه از حضور او در زمینه‌های طراحی حرکت و بازی گردانی تئاتر می‌گذرد، در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: من مربی بازیگری هستم و همراه گروه که در آن به کار ایما گری یا بازیگری بدن مشغول هستیم، در این نمایش حاضر شدم.

وی افزود: گروه ما در این گونه کار‌های بزرگ که به بازیگر نیاز دارد، حضور داشته است و بازیگران این نمایش فقط ایماگر هستند. ممیزی با اشاره به موضوع نمایش «کو رأی مو؟» بیان کرد: این اثر کمدی، هرج ومرج به وجودآمده در خوابگاه یک دانشگاه را نشان می‌دهد. این اتفاق باعث شده است شورای سیاست گذاری دانشگاه به این نتیجه برسد که از میان دانشجویان افرادی را به عنوان اعضای یک شورا انتخاب کند تا نماینده دانشجویان شوند و خودشان تصمیم بگیرند. در ادامه یک شور انتخاباتی به راه می‌افتد و به رأی دادن می‌رسد. در میان این داستان، جوان عاشقی را داریم که برای جلب کردن نظر عشقش دست به هر کاری می‌زند.

این هنرمند با بیان اینکه تئاتر و سینما هرکدام سختی‌های خاص خودشان را دارند، گفت: بازی گردان باید برای هدایت بازیگران و رساندن آنان به آنچه که مطلوب کارگردان است، با کارگردان هم فکر و هم سو شود. ازسوی دیگر باید نقطه وصلی با بازیگر باشد تا بازیگر به او اعتماد کند. وی یادآور شد: کارگردان مانند سرمربی یک گروه و بازی گردان نیز مانند مربی آن است. بازی گردان، بازیگر را در راستای خط مشی یک گروه و آنچه که کارگردان تعیین کرده است، هدایت و راهنمایی می‌کند. وحید ممیزی در پایان اظهار کرد: ذات هنر این است که ما باید با همه تفاوت‌هایی که داریم، هنرمندانه و با یک تقابل فکری و اخلاقی در کنار هم قرار بگیریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->